מה הולך פה?

הדף הזה נועד לשרת שתי מטרות- 

  1. האחת, מקור לידע מדעי, מקצועי ושימושי בתזונת ספורט, דרכו כל אחד ואחת מכם יכולים ללמוד וליישם עקרונות תזונתיים לחיים בריאים ונכונים וכמובן לביצועים ספורטיביים.
  2. השנייה, מקום שבו אוכל להביא לידי ביטוי את הצורך שלי לכתוב על תזונת ספורט במילים שלי, לפי האני מאמין שלי..  בתחום בו יש המון מיתוסים, המון ידע לא מבוסס והמון חובבנות.

 מה שתמצאו כאן זה שילוב בין מקורות מדעיים והידע הכי עדכני ומקצועי בתחום, לבין הצורך לפשט דברים. לפעמים התוכן יהיה ברמה אקדמית ולפעמים בשפת רחוב. לפעמים נקדש עקרונות תזונתיים ולפעמים נזכיר לכם שבסופו של דבר תזונה היא דבר מאוד פשוט. 

זה הפרדוקס של עולם התזונה.

קצת עלי ועל הרקע שלי,

לא התעניינתי בכלל בתזונה ומזון עד לתחילת התואר במדעי התזונה. במבט לאחור אפשר להגיד שאפילו הייתי די בור בתחום, במיוחד עבור מאמן כושר וספורטאי. הבחירה בתחום נעשה יותר מהמקום של רצון ללמוד על גוף האדם ןמדעי החיים ופחות על איך לבנות תפריט. אפשר להגיד שגיליתי את הצד היפה של התחום רק תוך כדי.

סיימתי ב-2009. עשיתי סטאז' עם התמחות בהזנות אנטרליות (הזנות ישירות למערכת העיכול, בעיקר לחולים מונשמים ובמצב קריטי) ובתזונת ספורט והוצאתי תעודה של מנטר מחקרים קליניים- CRA.

בדרך עבדתי במכון לרפואת ספורט במכון וינגייט, במועדון הספורט של מכון וינגייט, בבית הספר להשתלמויות של מכללת וינגייט כמרצה, בניתי קורסים להכשרה בתזונת ספורט, עבדתי (ועדיין) עם ספורטאי צמרת, ובשנתיים האחרונות אני התזונאי של מועדון הכדורגל מכבי של אביב. איתם זכיתי בשתי אליפויות המדינה, זכינו בהישגים באירופה ובעיקר הם היוו ומהווים עדיין את הפלטפורמה שבה אני מיישם את הפרקטיקה. 

הייתי בהמון השתלמויות וקורסים מקצועיים, ביקרתי במוסדות ובמועדונים מכובדים בעולם, השתדלתי להיות נטול אגו וללמוד מאלו שהיו שם לפני, אבל הדבר החשוב ביותר שלמדתי היה להיות אוטודידקט!

למדתי ללמוד לבד, למדתי לחפש מקורות מידע מהימנים, מקצועיים ולחפור בהם. למדתי שצריך ואפשר להגיע לידע בכוחות עצמי. למדתי גם להטיל ספק בכל, לשאול שאלות, לקבל את זה שאין תמיד תשובה חד משמעית לכל דבר (שם בדיוק נולדים המיתוסים) למדתי שאין דרך אחרת.

למדתי שיותר מהכל עולם התזונה מחולק לצד התיאורטי ולצד הטיפולי.

התד התיאורטי עוסק בידע המדעי שנאסף עם השנים ע"י מחקרים, ע"י המדע, עוסק באסטרטגיות לטיפול ולשיפור ביצועים ע"י תזונה מתאימה.

הצד הטיפולי דואג ליישם את הידע ע"י אסטרטגיות מעולם הפסיכולוגיה, עולם הקואוצ'ינג. 

הבלוג יתעסק בצד המדעי וייתן לכם כלים וידע מקצועי מתקדם בתחום.

לשיתוף הפוסט:

Facebook