הפק"ל שלכם לאימונים

כמו בכל מסגרת כושר, תמיד תוכלו לראות את הח'ברה היותר מדוגמים, אלו שאוהבים להצטייד בביגוד החדש ביותר ובגאדג'טים העדכניים ביותר. ברוב הפעמים, עבור אותם אנשים, זה באמת העיקר.. האימון הוא החלק השולי. אבל לא תמיד זה המצב.

בטח יצא לכם לראות גם במועדון שלנו בקרוספיט השרון פולג, או בכל סרטון קרוספיט ביוטיוב מגוון אביזרים מוזרים, תלבושות מצחיקות ומה לא?

 חלק גדול ממה שאתם רואים הוא מיותר ועל תקן Show off ותו לא, אבל חלק גדול גם הכרחי לשפר ביצועים, לשמור על הגוף ואפילו.. כן כן.. בשביל הנוחות.

בסופו של דבר, לכל אחד מכם אמור להיות ציוד אישי שלו שילווה אותו לכל אימון, שיהיה מוכן לכל מטלה. 

אז בואו נעשה קצת סדר. בפוסט זה אסביר על מה חשוב יותר? מה חשוב פחות? ומה מתאים למי? מה צריך להיות בפק"ל האימונים שלכם.

Wrist wraps-

רצועות לייצוב מפרק כף היד. הרצועות מייצבות את מפרק כף היד ומגבילות את טווח התנועה שלו בעומסים כבדים ומונעות דלקות ופציעות במפרק. 

מומלץ להשתמש בהן בסנאצ'ים, Over head squats, כל הלחיצות מעל הראש ויש כאלו שמשתמשים בהם גם בלחיצות חזה ורינג דיפס.

חשוב להבין שהשימוש בהן רלוונטי לעומסים גבוהים על המפרק, בעומסים נמוכים נרצה דווקא שהמפרק יעבוד וינסה לייצב בעצמו. אם נסייע ליציבות שלו בכל עומס קליל בסופו של דבר ננוון אותו או יותר מדוייק לא נתרום לחיזוק שלו.

דרגת חשיבות- גבוהה.

Speed ropes / Regular ropes-

חבלי קפיצה שמשמשים אותנו לקפיצות רגילות ובעיקר ל- Double unders (ואולי בעתיד גם לטריפל אנדרס).
בניגוד לחבלי קפיצה רגילים, ה-speed ropes הרבה יותר קלים בידיות האחיזה, ה "חבל" עצמו עשוי מפלסטיק או חוט ברזל שמקטין את התנגדות האוויר ומאפשר סיבובים הרבה יותר מהירים.
את חבל הקפיצה יש להתאים לגובה הקופץ ולכן חשוב שיהיה אישי (לחצו כאן להסבר על בחירת הגובה), וכן ישנם סוגים שונים של ידיות אחיזה שמתאימים לסגנונות קפיצה שונים.
מי שעדיין לא קופץ דאבל אנדרים יכול בהחלט להסתפק בחבל קפיצה סטנדרטי, אפילו עדיף. לקפוץ קפיצות רגילות בספיד רופ זה לא תענוג גדול. מהירות הסיבוב האיטית יחסית לא מאפשרת לחבל לשמור על טונוס מספק וזה משבש את הקפיצות.

דרגת חשיבות- גבוהה מאוד.

נעלי קרוספיט ונעלי הנפות-

נעל קרוספיט היא כזו המאפשרת לעשות כל סוג של פעילות בצורה אופטימלית!! מה הכוונה? 

היא אמורה להיות קלה וגמישה כדי שנוכל לרוץ, לקפוץ, לשנות כיוון מהר ובעיקר להיות נוחה. היא אמורה להיות קשיחה לחלוטין בעקב על מנת שנהיה יציבים ככל האפשר כאשר יש לנו באימון הנפות אולימפיות או עבודה עם קטלבל (הדבר האחרון שאתם רוצים זה להתנדנד בתוך הנעל כשיש לכם מוט או קטלבל מעל הראש). ואם אתם ממש פריקים של קרוספיט לנעל שלכם תהיה גם טכנולוגיה שמסייעת בטיפוס על חבל (Rope tech) או כל גימיק אחר לצורך העניין.

אני לא רוצה להיכנס לעניין הנעליים המינימליסטיות (Five fingers או נעליים עם דרופ אפס), אני אישית לא ממש ממליץ למי שלא התרגל לכך מגיל מאוד צעיר, ומשיחות רבות שהיו לי עם פיזיותרפיסטים ואורתופדים החסרונות עולים בהרבה על היתרונות. נעזוב את זה.

נעל הנפות אולימפיות- Olympic lifting shoes- אלו נעליים עם עקב קשיח לחלוטין ומוגבה שמספק יציבות גדולה מאוד לקרסול, מקצר את גיד אכילס (שאצל רובנו מהווה גורם מגביל) וע"י כך מאפשר לנו להרים משקלים כבדים יותר  ובבטחה בהנפות האולימפיות.

ברוב המקרים הנעל עצמה לא מאפשרת אף פעילות אחרת מלבד ההנפות, למרות שלאחרונה יצאו דגמים שמאפשר לעשות איתם דאבל אנדרס, בוקס ג'אמפס או אפילו ללכת כמו בנאדם מתרגיל לתרגיל 🙂 אבל בטח שלא לרוץ איתם.

דרגת חשיבות-

נעלי קרוספיט- בינונית/ גבוהה עבור כל מי שמתמיד ובוחר בקרוספיט כפעילות הגופנית שלו.

נעלי הנפות- עבור מי שמשלב יחידות אימון של הנפות אולימפיות בלבד כחלק מתכנית האימונים שלו- חובה!!

כפפות לידיים ורצועות למתח-

מגוון מוצרים שאמור להגן על עור הידיים בתרגילים על המתח או בעבודה משולבת עם מוט. למה אמור? כי זה לא תמיד קורה.

כפפות היד אומנם נוחות ומגינות על עור הידיים אבל בצורה חלקית. הן כן מאפשרות מעבר בין תרגילים באימון נתון ולא צריך להוריד אותן. רצועות המתח שומרות על עור הידיים בצורה הרבה יותר יעילה אך לא ממש נוחות בעבודה שאינה על המתח.

לאחרונה התנסיתי במוצר מעולה שנקרא Versa grips ששומר על עור הידיים בצורה מושלמת בעזרת פיסת גומי האגרסיבית שלו ובגלל שלא מתחבר גם באזור האצבעות אלא רק במפרק כף היד הוא מאפשר אחיזה במוט ללא כל בעיה וללא צורך להוריד אותו בין תרגילים. מומלץ.             

דרגת חשיבות- בינונית. תלוי כמה אתם סובלים מעור ידיים בעייתי. 

גרביים ארוכות / Compression gear-

בואו נתחיל מזה שאחרי המון שיחות עם אנשי מקצוע מתחום האורתופדיה ורפואת כלי הדם, אין אף הוכחה חד משמעית לכך שציוד הקומפרשן אכן תורם לשיפור ביצועים.

נכון להיום, טכנולוגיית הקומפרשן מקבלת יותר תשומת לב דווקא בהתאוששות ממאמצים.

אפשר לראות היום המון קבוצות ספורט מקצועניות, בעיקר בארה"ב, שמשתמשות במין גרבי ענק נפוחות שמולבשות על רגלי השחקנים לאחר משחקים במטרה לשפר את זרימת הדם ברגליים.

אז מה הסיפור של גרביים ארוכות? נורא פשוט. כמה פעמים חפרו לכם על כמה חשוב לשמור על המוט קרוב לגוף בדדליפט? במשיכות הראשונות בהנפות האולימפיות? הגרביים פשוט עוזרות למנוע חיכוך מיותר בעור בחלק הקדמי של השוק. 

הן גם מאפשרות לנו לבטא את חוש האופנה שלנו ומושכות תשומת לב שזה בכלל מגניב.

דרגת חשיבות- נמוכה אם אתם Hard nose bad ass maddafackers, גבוהה אם אתם חשים צורך להיות שיקים.

Tapes / Taping-

רצועות דביקות שאמורות למנוע חיכוך, לשמור על העור, להגביל טווח תנועה ולקדם שלום עולמי.

מאוד פופולאריות בשנים האחרונות, במיוחד אחרי שקיבלו צבעים מגניבים וכיתובים אופנתיים. אפשר לראות היום בכל תחרות- מאליפות מתנ"ס דורה בנתניה בקרוספיט ועד הגיימס אנשים עם rocktape (החברה המובילה בתחום) עם רצועות דביקות על העור.
בעולם האורתופדיה אכן משתמשים בהם לטיפול והגבלת טווח תנועה, אך נראה שהשימוש האמיתי בהם חורג מכל צורך אמיתי וכן יש צורך באיש מקצוע מיומן להדבקה נכונה ויעילה. במידה ושני התנאים האחרונים מתקיימים- צורך + איש מקצוע, יש לכם אחלה מוצר.

שימוש נוסף הוא הגנה על עור היד. אני אישית וגם המון ספורטאים שיצא לי לדבר איתם לא ממש מרגיש תרומה בהדבקה שלהם על כף היד בעליות מתח למשל.

שימוש יעיל וחשוב שבו ה-Tapes יכולים ממש לעזור הוא בשמירה על העור באגודל בהנפות אולימפיות. ה- Hook grip הכרחי בהנפות ובשל כך מופעל עליו המון עומס שמלווה בחיכוך גדול. ה- tapes מונעים שחיקה גדולה יותר של העור ומצמצמים יבלות.

דרגת חשיבות- לפי הצורך האישי שלכם.

לשיתוף הפוסט:

Facebook