אזור הנוחות, ואתם… וגם – כמה אתם מאוזנים?

כולנו חוטאים בזה.. אוהבים לקרוא לזה בצמד המילים Comfort Zone, וכמה שזה נשמע נדוש זה אמיתי וזה חלק בלתי נפרד מאיתנו.
על מה אני מדבר? על הבריחה מחולשות, על התמקדות בחוזקות, על להישאר בטווח תנועות ואלמנטים שבהם אנחנו מרגישים חזקים ובטוחים ועל הימנעות מוחלטת או חלקית מהדברים שבהם אנחנו פחות טובים, או פחות אוהבים.

למה זה חשוב כל כך לעבוד על החולשות?

  1. א' כי זה קרוספיט, וזה מה שאנחנו עושים פה, מתאזנים, הופכים למכונות משומנות שאמורות להתמודד עם כל מטלה שיזרקו עלינו, גם אם פחות בא לנו..
  2. ב' כי אכפת לכם מעצמכם וגם אם אתם נוטים להדחיק את זה אתם יודעים עמוק בפנים- שלא להתמודד עם הקשיים באימונים זה בעצם מראה לחיים עצמם. עמוק הא?

מה עכשיו?

נעשה חלוקה לשתי קטגוריות:

  1. אלמנטים בהם אנחנו מתקשים בגלל רמת קושי גבוהה.
  2. תנועות שאנחנו פחות טובים בהם בגלל טכניקה לקויה או פשוט חולשה אישית.

תחת הקטגוריה הראשונה הייתי מכניס: Double unders , Kipping pull ups , Muscle ups , Handstand walk.

איך לגשת לזה?

בואו נדבר דוגרי, את חלקנו קרוספיט תפס באמצע החיים, אחרי שכבר הברזנו מכל שיעורי הספורט בתיכון. לא בטוח שאי פעם נעשה מאסל אפס או הליכה על הידיים. השורה התחתונה היא לא לייאש אתכם. כמו ששמתם לב לכל תנועה שאנחנו עושים יש סקיילינג, התאמה ומדרגות התקדמות (Progression).

התפקיד שלכם לוודא שאתם לא בוחרים כל פעם בגרסה הנוחה, באפשרות הפשוטה. התפקיד שלכם לוודא שאתם מתקדמים במדרגות, התפקיד שלכם לרדוף אחרי המדרגה הבאה. זה יהיה הישג אמיתי, לשם צריך לשאוף.

לכל תנועה יש יותר מרצף אחד של מדרגות, כל מאמן מציג את הפרוגרשן שהוא מאמין בו.. אבל אל תסתפקו בזה, אנחנו חיים בעולם שהמידע זמין ונוח ואתם יותר ממוזמנים להגדיל ראש, לחפש ולחקור ולמצוא מדרגות התקדמות לתנועה שאתם מעוניינים בה. ממליץ בחום לשתף את המאמן, להתייעץ איתו ולוודא שאותו פרוגרשן אכן מתאים לכם.

מצאתם את הפרוגרשן המתאים? יאללה לעבודה.. רבע שעה לפני אימון או אחרי יספיקו, 3-4 בשבוע.

תחת הקטגוריה השנייה הייתי מכניס את כל ההרמות האולימפיות- Snatch , Clean & jerk כולל הואריאציות שלהן וכמובן את כל משפחת הסקווטים, את הדדליפט וכל הלחיצות.

איך לגשת לזה?

כאן המצב הרבה יותר פשוט, אבל תזדקקו ליותר זמן עבודה. הכוונה היא לבצע תכנית חיזוקים / תכנית כח שתתקוף את החולשות שלכם או להתמקד בביצוע טכני יותר מאשר עלייה במשקלים (דרך אימוני הרמת המשקולות בימי רביעי, דרך פידבק מהמאמן באימוני קבוצה, דרך צילום וידאו וניתוח הליקויים).

מצרף לכם כאן טבלה מעניינת שתראה לכם את היחסים הרצויים בין התנועות האולימפיות השונות.
תעיפו מבט, תשוו…

יאללה לעבודה.. 🙂

לשיתוף הפוסט:

Facebook